Szemlélődések - Zsanni világa

Feszültségoldás a torok területén

2018. február 02. - Zsanni

A női egészségünkkel való törődés során nagyon fontos, hogy figyelmet fordítsunk a torok, a nyak területére is. Sok nőnél a visszafojtott, ki nem mondott szavak, az önkifejezéssel kapcsolatos problémák, a felszínre törni kívánó, de elhallgatott mondanivalók lelki, mentális és energetikai szinten is blokkokat, elakadásokat okozhatnak, melyek akár testi tünetekben is megnyilvánulhatnak. Ha rendszeresen tapasztalunk ezen a területen problémákat (pl. pajzsmirigy-gondjaink vannak, gyakran elmegy a hangunk, betegségmentesen is köhögünk, rekedtek vagyunk, "gombóc van a torkunkban"), illetve ha olyan élethelyzetben vagyunk, ahol támogatni szeretnénk a felszabadult, őszinte, sikeres kommunikációt (pl. kellemetlen téma megbeszélése, fontos tárgyalás előtt), akkor érdemes segítségül hívni néhány egyszerű feszültségoldó gyakorlatot, amelyek jótékonyan hatnak a torok területére.

A jógaászanák mellett sok egyszerű gyakorlatot illetve kéztartást, mozdulatot, valamint mantrát is használhatunk erre a célra. Az alábbi gyakorlatokat gyakran végezzük a nőijóga órákon is.
 
Felmelegített tenyerünkkel először finoman simogassuk le, öleljük körbe elölről a nyakunkat. Ezt a szeretetteli mozdulatot a mindennapokban is bármikor végezhetjük.
 
Lassan, odafigyelve végezzünk általános, a nyakat bemelegítő mozdulatokat:


- állunkat engedjük le a mellkasunkra, majd nyújtózzunk vele az ég felé,
- fejünket engedjük le a vállunkra jobbra, majd balra,
- ezután fejünket fordítsuk el egyik, majd másik irányba, állunk maradjon vízszintes,
- végül végezzünk fél- vagy teljes fejkörzéseket.
 
További könnyed gyakorlatok:


- az állunkat vízszintesen toljuk előre, majd húzzuk hátra (mintha egy asztallapon lenne),
- majd írjunk le vele vízszintes nyolcasokat a levegőben.
 
Amennyiben a nyakunk, vállunk táján feszültséget érzünk, a bemelegítő mozdulatok előtt néhányszor emeljük a vállunkat a fülünkhöz és engedjük le mély sóhaj kíséretében, majd végezzünk néhány lazító vállkörzést (először a karokat leengedve, majd a kézujjakat a vállra helyezve a könyökkel körözzünk).

A torokcsakra magmantráját vibrálva is harmonizálhatjuk ezt a területet: kilégzésre zengessük a HAM szótagot hangosan vagy magunkban, miközben kék színben képzelhetjük el ezt a területet. A HAM mantrát zengethetjük három egymást követő kilégzéssel is, különböző sebességben: az első kilégzésre lassan, a második kilégzésre gyorsabban, végül a harmadik kilégzésre nagyon gyorsan vibrálva.
 
Az alábbi, az OM (AUM) mantra hangzóival és fejmozgással egybekötött mudrát (testtartást) is alkalmazhatjuk:


- az A hangzót zengetve fordítsuk el fejünket és tekintetünket balról jobbra,
- az U hangzót zengetve jobbról balra,
- majd emeljük fel fejünket és az M hangot zengetve állunkat hozzuk fentről lefelé,
- végül csendben vigyük állunkat lentről felfelé.


A négy szakaszt egyetlen kilégzés alatt hajtsuk végre. Egymás után többször is, pl. háromszor ismételhetjük. Amennyiben nehézséget okoz egy kilégzéssel végrehajtani a gyakorlatot, úgy az egyes hangzókat külön kilégzéssel, lassabb ütemben is zengethetjük.


 
Természetesen, mint mindig, ha bármilyen betegségünk, elváltozásunk van a nyak és a torok területén, érdemes szakemberrel konzultálni a gyakorlatok végzése előtt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsannimesel.blog.hu/api/trackback/id/tr1413628046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.